W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Dworzec i tunel

Dworzec i tunel

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowało studium wykonalności dla linii kolejowej, przebiegającej od Czechowic-Dziedzic przez Bielsko-Białą do Zwardonia. Zakłada ono również poważną modernizację stacji Bielsko-Biała Główna.

- Opracowanie studium to krok w kierunku usprawnienia podróży oraz przewozu towarów na ważnej trasie dla regionu, kraju i międzynarodowych przewozów – tłumaczy Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. – W ramach studium, przeanalizowaliśmy możliwości modernizacji linii od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia. Efektem przyszłej modernizacji byłoby skrócenie czasu przejazdu oraz poprawa standardu podróży i zwiększenie dostępu do kolei, a także zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na styku dróg i torów.

Plany studium uwzględniają modernizację stacji i przystanków na odcinku Czechowice-Dziedzice – Zwardoń, w tym stacji Bielsko-Biała Główna. Jednym z założonych warunków jest dostosowanie obiektów do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Studium przewiduje na bielskiej stacji 5 peronów wyposażonych w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Zmodernizowanie ma być również przejście podziemne. Poza tym zakres przyszłej inwestycji w Bielsku-Białej obejmowałby dostosowanie tunelu kolejowego do prowadzenia ruchu kolejowego po dwóch torach (obecnie ruch prowadzony jest jednotorowo). Jak dodaje Katarzyna Głowacka, dzięki budowie dwóch nowych przystanków na terenie Bielska-Białej: o nazwach roboczych Bielsko-Biała Teatr/Centrum oraz Bielsko–Biała Gemini Park ma zwiększyć się też dostęp do kolei.

Opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych mogłyby być realizowane w kolejnej perspektywie finansowej 2028-2034, po zapewnieniu finansowania tej inwestycji – informuje rzeczniczka. – Na obecnym etapie szacunkowy koszt modernizacji całej linii to ok. 4 mld zł. Ze względu na duży zakres inwestycji, w ramach studium wykonalności została ona podzielona na odcinki: LOT A Czechowice – Dziedzice – Bielsko-Biała Leszczyny, LOT B Bielsko Biała Leszczyny – Węgierska Górka oraz LOT C Węgierska Górka – Zwardoń.

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart