W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
SamorządneBB

Reklamy zdjęte z płotów

Reklamy zdjęte z płotów

W lutym tego roku Rada Miejska podjęła tzw. uchwałę krajobrazową, czyli regulacje dotyczące m.in. umieszczania w przestrzeni miejskiej tablic i urządzeń reklamowych. W ślad za innymi miastami radni próbują w ten sposób uporządkować ulice miasta i ucywilizować reklamowy biznes. 14 września radni otrzymali informację Prezydenta Miasta o realizacji uchwały.

Prezydent do realizacji uchwały powołał specjalny zespół urzędników, który od czerwca przystąpił do pracy. Zespół wszczął 64 nowe postępowania oraz kontynuował 22, rozpoczęte jeszcze przed wejściem w życie uchwały. Do września zakończono ze skutkiem pozytywnym 75 postępowań, w wyniku czego usunięto urządzenia, banery lub tablice reklamowe, niezgodne z uchwałą. Pozostałych 11 postępowań jest jeszcze w toku. Jak wynika z informacji Prezydenta, część postępowań dotyczyła więcej niż jednego nośnika reklamy a ogólna liczba zlikwidowanych reklam jest znacznie większa i przekracza 100. W najbliższym czasie można spodziewać się likwidacji następnych reklam przy ulicy Żywieckiej, Lipnickiej czy Prusa, gdzie już toczą się odpowiednie procedury.

W tym samym czasie Prezydent nakazał przegląd wszystkich nieruchomości znajdujących się w zarządzie instytucji miejskich.  Efektem przeglądu było usunięcie wszystkich reklam zamontowanych bez zezwolenia. Dodatkowo instytucje miejskie zostały zobowiązane, by nie przedłużać umów na urządzenia reklamowe, które są niezgodne z zapisami uchwały krajobrazowej.

Przypomnijmy, że dla reklam zamontowanych legalnie, lecz nie spełniających kryteriów wizualnych i technicznych, narzuconych przez uchwałę, przewidziano okres przejściowy: 2 lata w śródmieściu i 5 lat w pozostałych częściach miasta. Pozwoli to dostosować się do nowych warunków rynkowych przedsiębiorcom z branży reklamowej, ale jednocześnie spowoduje, że zmiany będą zachodzić stopniowo, często w sposób niedostrzegalny dla mniej uważnych obserwatorów.

Niestety, przepisy uchwały krajobrazowej nie mogą być stosowane do reklam komitetów wyborczych, które są umieszczane na podstawie odrębnych przepisów, dotyczących prowadzenia kampanii wyborczej.

 

ul. Kustronia

ul. Kustronia 

ul. Kustronia

ul. Lenartowicza

ul. Michałowicza

Rynek

ul. Sobieskiego

Stare Bielsko

ul. Szarotki

ul. Szarotki

ul. Szarotki

ul. Szarotki

ul. Szarotki

ul. Żywiecka

ul. Żywiecka

ul. Żywiecka 3

ul. Żywiecka

ul. Żywiecka

 

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart