W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
KulturaBB

„Kabaret” z folklorystycznym akcentem

„Kabaret” z folklorystycznym akcentem

To pierwsza w ponad 100-letniej historii Teatru Polskiego premiera tego musicalu. Od 7 października na scenie wystawiany będzie słynny broadwayowski przebój – „Kabaret”.

Widowisko stało się słynne za sprawą amerykańskiego musicalu filmowego z 1972 roku w reżyserii Boba Fossa, w którym Liza Minnelli brawurowo zaśpiewała utwór „Cabaret”. 

W spektaklu, który wystawiany będzie na bielskiej scenie, dwie piosenki: „Money, Money” i „I don`t care much”, zostały ponownie przetłumaczone. Dokonali tego Marta Gzowska-Sawicka, Grzegorz Margas i Jan Gruca.

Jacek Obstarczyk, kierownik muzyczny „Kabaretu” w reżyserii Małgorzaty Warsickiej zapowiedział, że dla widzów zaplanowano niespodziankę - akcent folklorystyczny. - Pokażemy coś, czego nie ma w oryginale. Finał będzie więc dość zaskakujący pod względem muzycznym – powiedział na konferencji prasowej poprzedzającej premierę.  

Akcja „Kabaretu” toczy się w Berlinie lat 30-stych XX wieku. Widz obserwuje młodego Amerykanina, który szuka inspiracji do swojej powieści i odkrywa szalony świat Kabaretu Kit-Kat. Podczas gdy w nocnych klubach przy akompaniamencie jazzowej muzyki i wokali Sally Bowles toczy się wyzwolona, pozbawiona jakichkolwiek ograniczeń zabawa, na ulicach kosmopolitycznego miasta gwałtownie dojrzewają nacjonalizm i antysemityzm. 

Jak poinformowano dziś w Teatrze Polskim „Kabaret” był jednym z pierwszych tytułów, który przełamał stereotypowe myślenie o formie musicalu, ponieważ tematem swoim uczynił arcypoważną kwestię rodzenia się nazizmu w latach 30-stych ubiegłego wieku. 

Małgorzata Warsicka podkreśliła w rozmowie z dziennikarzami,  że temat musicalu jest wciąż aktualny. - Mamy bardzo dużo ruchów narodowych, które przybierają na sile i jest to prąd polski, i szerzej europejski. W związku z tym, ten rodzący się +nerw+ jest sytuacją aktualną. (…) W tej chwili jesteśmy przed jakąś falą zmiany i nie wiemy, do czego ona doprowadzi – mówiła na spotkaniu. - Opowiadamy o Berlinie lat 20-stych i 30-stych. Teatr to jest sztuka pewnej metafory i porozumienia z widzem ponad tym, co mamy na ulicach. M

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart