W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Zwolnienia w FCA Powertrain Polska. Już nie mają 20 dni

Zwolnienia w FCA Powertrain Polska. Już nie mają 20 dni

Porozumienia na razie nie ma. We wtorek rozpoczęły się negocjacje w sprawie warunków zwolnień w FCA Powertrain Polska.

Rozwiązanie umów z pracownikami ma potrwać od lutego do grudnia 2024 roku.

Związkowcy poinformowali, że nie osiągnięto we wtorek porozumienia. – Jesteśmy w trakcie negocjacji. We wtorek nie doszliśmy do porozumienia. Musimy popracować, by ono zaistniało i było akceptowalne przez nasz związek i pozostałe centrale. Zaprezentowaliśmy dziś wspólne propozycje central związkowych; dyrekcja przedstawiła swoje. Konsensusu jeszcze nie ma – przyznał Jacek Duraj, przewodniczący organizacji międzyzakładowej Związku Zawodowego Pracowników Metalowcy. Związkowcy rozmawiają z likwidatorem bielskiej spółki.

Obie strony mają 20 dni na osiągnięcie kompromisu. Termin liczony jest od 3 stycznia, czyli od dnia, gdy poinformowano o tym, że zakład ma zostać zlikwidowany. Według Duraja związek jest po to, aby wywalczyć dla pracowników jak najlepsze odprawy. – Nie możemy sobie pozwolić, by brać wszystko, jak jest – podkreślił. Dodał, że najważniejsze jest to, że obie strony rozmawiają. Kolejne negocjacje zaplanowano na przyszły tydzień.

Zwolnienia grupowe mają objąć całą, 468-osobową załogę i trwać od lutego do grudnia 2024 roku.

Przyczyną decyzji o likwidacji jest wprowadzenia przez Komisję Europejską regulacji dotyczących emisji spalin silników spalinowych, spadek zamówień na silniki spalinowe, czego konsekwencją jest podjęta przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników w dniu 2 stycznia 2024 roku uchwała (…) o rozwiązaniu spółki.

Terminy zwolnień uzależnione będą od potrzeb spółki. Na dziś przewiduje się zakończenie produkcji silników: GSE – do końca marca, SDE – do końca kwietnia, SDE obróbka – do końca maja.

Dyrekcja zobligowała się do przedłożenia propozycji, które miały objąć oferty: zatrudnienia w innych zakładach Stellantis, plan dobrowolnych odejść, a także zwolnienia w oparciu o Ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunku pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart