W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Złote Łany

Złote Łany: plany są, pieniędzy nie ma

Złote Łany: plany są, pieniędzy nie ma

Miejski Zarząd Dróg potwierdził, że zaplanowano przebudowę skrzyżowania ul. Jutrzenki z ul. Lenartowicza. To nie jedyne plany modernizacji układu drogowego na Złotych Łanach. Jest jednak pewien szkopuł…

Miejski Zarząd Dróg poinformował, że posiada opracowaną dokumentację rozbudowy skrzyżowania ul. Lenartowicza i ul. Jutrzenki. To jeden z kluczowych punktów układu drogowego na Złotych Łanach, który stwarza spore problemy kierowcom i pieszym ze względu na duże natężenie ruchu samochodowego, usytuowanie dwóch przystanków autobusowych oraz sąsiedztwo szkoły, przedszkola i sklepów, które generują duży ruch pieszych. 

Według informacji przekazanych przez zastępcę prezydenta Przemysława Kamińskiego, w ramach przebudowy MZD przewiduje wykonanie wyspy dzielącej dwa pasy jezdni, która będzie stanowić azyl dla pieszych. Spory problem w tym miejscu stanowi przechodzenie pieszych przez jezdnię poza wyznaczonymi przejściami, dlatego zaprojektowano balustrady by to uniemożliwić oraz proponuje się nową lokalizację przejścia dla pieszych. Z planów wynika, że przewidziano także likwidację zatoki autobusowej i wykonanie przystanku na jezdni, co dziwi o tyle, że dotychczas MZD raczej postępował w odwrotny sposób, budując na przystankach nowe zatoki i udrażniając w ten sposób ruch podczas postoju autobusu MZK. 

Inne zmiany na obu ulicach nie są planowane. Projekt niebawem ma zostać udostępniony na stronach MZD. 

Obecnie prowadzone jest postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID), która – teoretycznie – umożliwi szybką przebudowę. Teoretycznie, bo w budżecie miasta nie zaplanowano żadnych środków na tę inwestycję. Nie ma ich również w Wieloletniej Prognozie Finansowej, czyli dokumencie przedstawiającym kilkuletnią perspektywę finansową budżetu miasta. Oznacza to prawdopodobnie, że rozpoczęcie inwestycji będzie uzależnione od pozyskania na ten cel środków zewnętrznych. 

Nie jest to niestety jedyna inwestycja drogowa na Złotych Łanach, czekająca na realizację. Od kilku lat nie może doczekać się swojej kolejki modernizacja ul. Akademii Umiejętności, której perypetie z uzyskaniem dofinansowania opisywaliśmy tutaj. Jeszcze dłużej czeka na rozwiązanie problem „wąskiego gardła” na ul. Łagodnej (powyżej ul. Urodzajnej w stronę pływalni AQUA). Z uwagi na konieczne wykupy nieruchomości oraz brak perspektyw dofinansowania realizacja tej inwestycji nie została podjęta, a dokumentacja czeka tak długo, że zdążyła się już częściowo zdezaktualizować i wymaga zmian. 

 

Foto: Google Maps

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart