45 placów zabaw, 27 siłowni plenerowych, 11 zestawów do ćwiczeń kalistenicznych oraz 23 boiska, skateparki i pola do gry w boule – tyle terenów rekreacyjnych i sportowych znajduje się w administracji Urzędu Miejskiego. Potrzebny jest ktoś, kto to wszystko ogarnie i zadba o czystość i bezpieczeństwo.
Urząd Miejski rozpoczął poszukiwania przedsiębiorcy, który od września zajmie się bieżącym nadzorem, przeglądami i konserwacją wyposażenia terenów rekreacyjnych, którymi administruje lokalny samorząd (swoimi terenami odrębnie zarządzają np. spółdzielnie mieszkaniowe czy szkoły). Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca będzie również zobowiązany do dokonywanie drobnych napraw urządzeń zabawowych i sportowych, zlokalizowanych na terenie parków i skwerów miasta Bielska-Białej.
Usługa będzie realizowana na 48 terenach rekreacyjnych w Bielsku-Białej, na których znajduje się 106 obiektów. Nowa firma rozpocznie swoje prace od 1 września tego roku i będzie je wykonywać do wrześnie 2026 roku.
Do obowiązków nadzorcy terenów rekreacyjnych będzie należeć m.in. regularna kontrola (minimum raz w tygodniu), ujawnianie zagrożeń mogących być wynikiem wandalizmu lub pogody, sprawdzanie stopnia zużycia urządzeń zabawowych i sportowych oraz innych elementów wyposażenia a nawet wymiana piasku w piaskownicach. To na wykonawcy umowy będzie spoczywać całkowita odpowiedzialność za stan techniczny urządzeń, jak również wynikłe z tego tytułu szkody (również zaistniałe wypadki) na terenie powierzonym w opiekę.
Na każde wezwanie Urzędu Miejskiego oraz w przypadku samodzielnego wykrycia uszkodzenia firma musi przeprowadzić niezbędne prace konserwacyjne. We wrześniu tego roku oraz w kwietniu i lipcu przyszłego roku nastąpi oczyszczenie wszystkich nawierzchni gumowych, urządzeń zabawowych i sportowych.
Łącznie umowa obejmie ponad sto obiektów, w tym 27 siłowni plenerowych, 45 placów zabaw, 23 boiska, skateparki i inne powierzchnie do uprawiania sportów oraz 11 zestawów do ćwiczeń kalistenicznych.