W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

W Hałcnowie wiercą

W Hałcnowie wiercą

Trwają przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej z Bielska-Białej do Krakowa. W Hałcnowie pojawiły się maszyny i rozpoczęły się badania geologiczne, które dostarczą szczegółowych danych o budowie terenu.  

Pod koniec czerwca krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał z firmą Voessing umowę na przeprowadzenie badań geologicznych i przygotowanie projektu budowlanego dla pierwszego odcinka BDI od Bielska-Białej do Bulowic (o długości 16,9 km). 

Od początku sierpnia pierwsze wiercenia prowadzone są w Bielsku-Białej, w Hałcnowie. Badania mają określić warunki gruntu i jego nośność i przynieść odpowiedź na pytania w jaki sposób trzeba je wzmocnić, czy konieczna jest wymiana gruntu lub jak głęboko trzeba usadowić pale stanowiące podpory estakady. W trakcie prac na odcinku do Bulowic powstanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów o średniej głębokości 11 metrów i około 2,4 tysiąca sondowań o średniej głębokości 13 metrów. W razie potrzeby najgłębsze odwierty sięgną około 30 metrów. 

Na niespełna siedemnastokilometrowym odcinku nowej trasy powstaną trzy węzły drogowe: w  Kozach (na skrzyżowaniu z ul. Przecznią), w Kętach (na przecięciu z dzisiejszą drogą krajową nr 52) i Bulowicach (na skrzyżowaniu z DK52, w pobliżu ul. Świerkowej). W Kobiernicach powstaną także dwa MOP-y, po jednym w obu kierunkach. Powstanie też 21 obiektów inżynieryjnych – mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy – około kilometrowy – będzie most na Sole w Kobiernicach. Odpowiedni odbiór deszczówki zapewni 27 zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności 11,6 mln litrów. 

To właśnie na tym odcinku dzisiejszej drogi krajowej nr 52 notuje się obecnie największe natężenie ruchu. Trasę między Bielskiem-Biała a Andrychowem pokonuje od 13 do 19 tysięcy pojazdów na dobę.

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart