W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Tak się zmienią drogi w Bielsku-Białej! Znamy inwestycyjne plany MZD na rok 2024

Tak się zmienią drogi w Bielsku-Białej! Znamy inwestycyjne plany MZD na rok 2024

W roku 2024 Miejski Zarząd Dróg planuje kontynuować trwające inwestycje oraz podjąć kilka nowych działań. Czego mogą spodziewać się mieszkańcy?

Wśród kontynuowanych projektów inwestycyjnych w roku 2024 odnajdziemy działania zgodne z Wieloletnią Prognozą Finansową. Jest to podstawa realizacji zadań MZD. Na tej liście znajdziemy: budowę wiaduktu nad linią kolejową 139 (rozbudowa ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego), drugi etap rozbudowy ul. Pocztowej i Startowej, pierwszy etap rozbudowy ul. Krzemionki (przebudowa urządzeń odwadniających, w tym budowa dwóch przepustów i umocnień wzdłuż cieku wodnego), a także przebudowę ul. Schodowej i rozbudowę drogi dla rowerów i pieszych wzdłuż ul. Partyzantów (wykonawca inwestycji został już wyłoniony, a prace mają ruszyć wkrótce – zaraz po ustaniu zimy).

Rok 2024 ma być także czasem rozpoczęcia nowych inwestycji, które będą realizowane w tym i kolejnych latach. Tutaj mówimy przede wszystkim o dwóch miejscach. Pierwsze z nich to ul. Brodzińskiego. Jak wynika z odpowiedzi na nasze pytania udzielonych przez MZD, w sprawie remontu (przebudowy) tej ulicy trwa postępowanie przetargowe. Otwarcie ofert jest przewidziane jeszcze w lutym, a zadanie będzie realizowane w bieżącym roku. Kolejnym miejscem, na którym swoją uwagę skupi Miejski Zarząd Dróg będzie ulica Piastowska. Jej rozbudowa planowana jest na lata 2024-2027, a dziś znajdujemy się na etapie postępowania przetargowego. 

W ramach przebudowy Piastowskiej istotnym elementem będzie realizacja inwestycji spółki AQUA. „Pierwszym etapem robót będą roboty związane z przebudową infrastruktury podziemnej, w szczególności kanału sanitarnego na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Juliusza Słowackiego” – dowiedzieliśmy się w MZD. Ten etap planowany jest do realizacji w roku 2024. W kolejnych latach zmiany w kanale sanitarnym będą kontynuowane aż do ul. Listopadowej. Na przyszłe lata zaplanowano także roboty ściśle związane z infrastrukturą drogową. Więcej o tej inwestycji pisaliśmy tutaj

„Inwestycja ta jest kluczowa dla Miasta ze względu na zły stan nawierzchni jezdni i chodników, niewystarczające dostosowanie istniejących rozwiązań do warunków ruchowych, w tym poruszania pieszych i rowerzystów, ale również na zły stan techniczny infrastruktury podziemnej, co negatywnie wpływa na poziom bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców. Dzięki realizacji zyskamy przebudowany odcinek drogi na długości około 2 km, powstaną 4 ronda zostanie przebudowanych 17 skrzyżowań” – poinformował nas Miejski Zarząd Dróg.

MZD nie wyklucza szerszego zakresu prac. Wiele zależy jednak od dostępnych środków. Tutaj „piłka” leży po stronie władz miasta, które planują zabiegać o środki w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego. Zależnie od skali sukcesu w tej materii możemy spodziewać się więc także: „rozbudowy infrastruktury rowerowej, w szczególności rozbudowy ścieżek rowerowych na głównym ciągu krajowej trasy rowerowej nr 17 na linii północ-południe tj. wałami przeciwpowodziowymi w kierunku Czechowic-Dziedzic, a także w kierunku Gminy Wilkowice wraz z bezpośrednim połączeniem do planowanej przez ościenną gminę – drogi rowerowej” oraz „rozbudowy inteligentnego systemu transportowego (ITS), w szczególności włączenia kolejnych skrzyżowań do systemu sterowania ruchem, budowy kolejnych aktywnych tablic informacji pasażerskiej (TIP) oraz tablic informacji parkingowej”.

Jeśli miasto znajdzie lub zdobędzie dodatkowe fundusze, np. z budżetu państwa lub funduszy celowych, to możliwe będzie zrealizowanie takich inwestycji jak woonerf na ulicy 1 Maja oraz doświetlanie przejść dla pieszych. O woonerfie szerzej pisaliśmy tutaj 

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart