W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

S-1 znowu dłuższa

S-1 znowu dłuższa

 

1,2 mld zł – tyle kosztowała budowa 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S-1 z Oświęcimia do Dankowic. Już w połowie sierpnia droga będzie otwarta dla ruchu. 

Zakończyła się budowa kolejnego, liczącego ponad 16 km fragmentu drogi ekspresowej S-1. Przekazanie przez wykonawcę ukończonego odcinka z Oświęcimia (węzeł Jedlina) do Dankowic pod Bielskiem-Białą nastąpi 28 lipca. Według planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kierowcy pojadą nową drogą w połowie sierpnia.

Wykonawcą drogi jest konsorcjum firm PORR oraz Duna Polska, które w maju 2020 roku podpisało umowę z inwestorem (GDDKiA) na projekt i budowę, a na plac budowy firmy weszły we wrześniu 2022 roku. Od tego czasu koszt inwestycji wzrósł z planowanych 990 mln zł do 1,2 mld zł. Za tę kwotę powstała dwujezdniowa droga ekspresowa, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, trzy węzły drogowe (Oświęcim, Wola, Brzeszcze), a także drogi towarzyszące oraz obsługujące przyległe tereny. Co ciekawe, droga została zaprojektowana z rezerwą pod trzeci pas, który może w przyszłości powstać w pasie dzielącym obie jezdnie. 

Kolejne dobre informacje płyną z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad: wszystko wskazuje na to, że dotrzymane będą terminy oddania kolejnych odcinków S-1. Jeszcze w tym roku kierowcy powinni pojechać obejściem Węgierskiej Górki, jedną z dwóch budowanych jezdni S-1 pomiędzy Bieruniem a Oświęcimiem i – przede wszystkim – najważniejszym dla bielszczan odcinkiem z Hałcnowa do Dankowic. 

 

źródło i zdjęcie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart