W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Powiatowy Rzecznik Konsumentów: 15 zgłoszeń dziennie

Powiatowy Rzecznik Konsumentów: 15 zgłoszeń dziennie

Ponad 5700 zgłoszeń, czyli średnio 15 na każdy dzień rok,  przyjęło w minionym roku Biuro Rzecznika Konsumentów w Bielsku-Białej. Najczęściej mieszkańcom Bielska-Białej i powiatu bielskiego chodziło o reklamacje urządzeń AGD i RTV oraz telefonów i sprzętu komputerowego. Na stałym wysokim poziomie utrzymują się skargi dotyczące reklamacji odzieży i obuwia. Jak mówi rzeczniczka Ariadna Wałęga, są również zgłoszenia od niezadowolonych klientów biur podróży.  

Biuro Rzecznika Konsumentów w Bielsku-Białej działa przy Starostwie Powiatowym. Jego siedziba mieści się przy ulicy Piastowskiej 40.  Najlepiej skontaktować się z biurem jeszcze przed złożeniem reklamacji. – Możemy wtedy uczulić mieszkańca, jak powinno wyglądać takie pismo, jakie wymogi formalne spełniać, a przede wszystkim jaką podstawę prawną wskazać. Od tego naprawdę bardzo dużo zależy przy dochodzeniu roszczeń – mówi rzeczniczka konsumentów Ariadna Wałęga. Często kończy się na telefonicznej poradzie. Jeśli sprawa jest bardziej skomplikowana lub wymaga przejrzenia dokumentów, wtedy rzecznik zaprasza do siebie na konkretny termin. Klient ma w takim wypadku pewność, że zostanie przyjęty i nie będzie musiał czekać. Dobrym rozwiązaniem jest również kontakt poprzez pocztę elektroniczną. 

Rzecznik konsumentów pomaga redagować pisma reklamacyjne i przedprocesowe, a także wskazuje instytucje właściwe do rozstrzygnięcia konkretnych problemów. Jeśli działania mieszkańca są nieskuteczne, rzecznik występuje do przedsiębiorcy nakłaniając go do polubownego załatwienia sporu. Na 258 złożonych przez konsumentów wniosków, po interwencji bielskiej rzecznik praw konsumentów 117 zakończyło się pozytywnie dla mieszkańca. 

Kontakt z Powiatowym Rzecznikiem Konsumenta najlepiej nawiązać telefonicznie pod numerem 33 813 68 76 lub mailowo pod adresem: rzecznik.konsumentow@powiat.bielsko.pl.

 

Opracowano na podstawie materiałów Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart