Jedna z największych planowanych w Bielsku-Białej inwestycji – centrum przesiadkowe – staje się coraz bardziej realna. Dwa tygodnie po podpisaniu przez gminę Bielsko-Biała porozumienia ze spółkami kolejowymi (pisaliśmy o tym tutaj) Miejski Zarząd Dróg podpisał umowę na opracowanie dokumentacji projektowej budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz ze strefą obsługi pasażerskiej.
Wykonawcą projektu będzie konsorcjum firm: Pracownia Projektowa Czora i Czora Sp. z o.o. z Katowic oraz TDM Projekt Sp. z o.o. z Krakowa. Stosowaną umowę 26 marca podpisali w Miejskim Zarządzie Dróg w Bielsku-Białej dyrektor MZD Patryk Owcarz i prezes zarządu spółki TDM Projekt Michał Stochniał. Wartość opracowania dokumentacji i pełnienie nadzoru autorskiego wynosi 3,8 miliona złotych. Zespół projektowy ma na realizację prac niespełna rok (330 dni).
Centrum przesiadkowe zupełnie zmieni oblicze okolic dworców kolejowego i autobusowego. Na inwestycję składają się trzy elementy. Pierwszym będzie przedpole dworcowe, które wymaga przebudowy odcinka ulicy Warszawskiej - pomiędzy ulicą Piastowską a ulicą Lipową. Wybudowane zostaną w tym miejscu dwa ronda turbinowe między którymi powstaną perony komunikacji miejskiej. Przebudowy doczeka się też kładka dla pieszych, która w nowej odsłonie zachowa swój charakter, jednak wzbogacona zostanie o windy z zejściem na perony. Trzecim elementem będzie budynek dworcowy połączony z parkingiem wielopoziomowym. Centrum przesiadkowe połączone będzie ze śródmiejską obwodnicą Bielska-Białej, często nazywaną roboczo ulicą Nowopiekarską. Całość zupełnie zmieni oblicze tej części miasta, w szczególności od strony ulicy Podwale.