W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Od 10 do 19 milionów: zróżnicowane oferty na kolejowy projekt

Od 10 do 19 milionów: zróżnicowane oferty na kolejowy projekt

Na razie projekt idzie zgodnie z planem. 11 firm złożyło oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej linii kolejowej nr 190 z Bielska-Białej do Skoczowa. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na opracowanie projektu zamierzają planują przeznaczyć kwotę 13,98 mln zł w tym: na realizację projektu 12,58 mln zł oraz 1,39 mln zł za pełnienie nadzoru autorskiego. 

Tymczasem oferty złożone w przetargu wahają się od 10,7 mln aż do 19, 4 mln złotych. 

Dzięki rewitalizacji linii kolejowej mieszkańcy południowej części woj. śląskiego zyskają dostęp do kolei dzięki budowie nowych lub przebudowie stacji i przystanków: Bielsko-Biała Zachód, Bielsko-Biała Listopadowa, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Aleksandrowice, Bielsko-Biała Os. Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała, Wapienica, Jaworze, Jasienica, Grodziec Śląski, Pogórze, Skoczów Bajerki II. 

Wszystkie obiekty będą wyposażone w wiaty, ławki, jasne oświetlenie. Odpowiednia wysokość peronów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Perony zostaną przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Po zakończeniu rewitalizacji czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska-Białej do Cieszyna pociąg pojedzie niecałą godzinę.

Odnowienie linii kolejowej umożliwi kursowanie pociągów z prędkością do 80 km/h.

Rewitalizacja 22 kilometrów linii kolejowej będzie kosztować około 350 mln zł netto. Start prac budowlanych przewidywany jest na 2027 rok. Pierwsze pociągi powinny wyjechać na tę trasę w 2030 roku. 

***

We wrześniu ubiegłego roku na dworcu PKP w Bielsku-Białej przedstawiciele lokalnych samorządów oraz  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisali umowę na realizację projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków).

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart