W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Hałcnów

Obwodnica Hałcnowa uspokoi ruch w centrum dzielnicy. Kiedy będzie gotowa?

Obwodnica Hałcnowa uspokoi ruch w centrum dzielnicy. Kiedy będzie gotowa?

Mieszkańcy Hałcnowa borykają się ze sporymi utrudnieniami związanymi z budową drogi ekspresowej S1. Za kilka lat powinni jednak sporo na tej inwestycji zyskać. Dzięki tej budowie powstanie bowiem także obwodnica centrum dzielnicy, co powinno uspokoić ruch w centrum miasta.

Już teraz o przygotowanie projektu odpowiedniej organizacji ruchu po wybudowaniu obwodnicy zaapelował do władz miasta radny Bronisław Szafarczyk. – Projekt taki powinien uporządkować problematykę ruchu ciężkiego - bo wystarczy wskazać, że obecnie ten problem nie jest jednolicie rozwiązany. Dla przykładu - na ul. Janowickiej obowiązuje ograniczenie do 10 t, zaś na ul. Hałcnowskiej do 8 t. Uruchomienie obwodnicy pozwoli też na wprowadzenie odpowiednich ograniczeń w centrum dzielnicy. Z pewnością należy rozważyć ograniczenie do 3,5 - z rozwiązaniami uspokajającymi ruch na odcinku, na którym obecnie obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h – zauważa radny. Szafarczyk podkreśla, że projekt ten powinien być skoordynowany z nowym zagospodarowaniem centrum Hałcnowa.  – Celowe jest, by na ul. Wyzwolenia wprowadzić rozwiązania uspokajające ruch przede wszystkim nową geometrią drogi, wynikającą z zastosowania rozwiązań rodem ze strefy woonerf – uważa radny. 

Wydaje się, że władze miasta nie podzielają opinii radnego. Co prawda w odpowiedzi na interpelację zastępca prezydenta Bielska-BiałejPrzemysław Kamiński stwierdził, że zasadnym będzie podjęcie działań mających na celu wykonanie projektu obejmującego swoim zakresem ograniczenia tonażowe, prowadzenie przewozu towarów niebezpiecznych, systemu drogowskazowego wraz z systemem oznakowania dzielnicy Hałcnów, jednocześnie zauważył jednak, że: ulica  Wyzwolenia posiada już takie formy uspokojenia ruchu jak wzbudzana sygnalizacja świetlna, rondo u zbiegu ul. Wyzwolenia i ul. Janowickiej. Kamiński przypomniał o planowanej budowie rond w rejonie skrzyżowania ul. Wyzwolenia z ul. Zagrody oraz w rejonie skrzyżowania ul. Wyzwolenia z ul. Krzemionki. Zdaniem urzędnika wymienione rozwiązania w skuteczny sposób obniżają prędkość pojazdów, a także podnoszą bezpieczeństwo pieszych.

 

Przypomnijmy, że obwodnica centrum Hałcnowa przebiegała będzie wzdłuż budowanej trasy S1. Zaczynała się będzie na wysokości ulicy Kolonia, a kończyła w rejonie skrzyżowania z ulicą Zagrody. Zgodnie z zawartym porozumieniem zbudowana zostanie wspólnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz miasto Bielsko-Biała. GDDKiA odpowiada za odcinek od skrzyżowania ulic Wyzwolenia i Zagrody do ulicy Księży Las. Ta część inwestycji nabiera już realnych kształtów, powstaje bowiem jako droga serwisowa budowanej trasy S1. Jej ślad jest już wyraźnie widoczny. Trwają roboty ziemne, zbudowano kanalizację deszczową, rozpoczęto roboty nawierzchniowe. 

Gorzej wygląda sytuacja odcinka za który odpowiada miasto. Co prawda opracowano dokumentację techniczną i trwają procedury związane z wydaniem pozwolenia na budowę, jednak zadanie nie ma zabezpieczenia finansowego w postaci odpowiednich wpisów do budżetu miasta. 

 

foto: GDDKiA

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart