W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Liczą na większe zainteresowanie

Liczą na większe zainteresowanie

Tylko na jedną część wpłynęły oferty w przetargu, na wykonanie badań geologicznych pod Beskidzką Drogę Integracyjną S52. Trasa ma w przyszłości biec z Bielska-Białej do Głogoczowa. 

Krakowski oddział GDDKiA podzielił przetarg na sześć części. – Oferty zostały złożone tylko dla odcinka V z Jaroszowic do Kalwarii Zebrzydowskiej Wschód. Planujemy ponowne ogłoszenie przetargu na badania – wyjaśnił Kacper Michna, który w krakowskim oddziale GDDKiA odpowiada za kontakty w mediami. 

Wyniki badań mają posłużyć do przygotowania szczegółowej dokumentacji inwestycji. 

W czwartym kwartale przyszłego roku planowane jest ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę S52. 

Odcinek z Jaroszowic do Kalwarii Zebrzydowskiej Wschód jest najdłuższy ze wszystkich. Mierzy 15,56 km. Wykonaniem badań geologicznych zainteresowane są dwie firmy. Obie oferty znacznie przekraczają kwotę, jaką na ten cel przeznaczyła GDDKiA. Jedna firma zaproponowała, że zrealizuje to zadanie za  22,8 mln zł, a druga za 27,2 mln złotych. Krakowski oddział zamierza wydać 13,4 mln złotych. 

Kacper Michna podkreślił, że budowa tej część Beskidzkiej Drogi Integracyjnej pozwoli na ominięcie znanego powszechnie wiaduktu kolejowego w Kleczy Dolnej. – Zrobimy tu aż 1701 wierceń o długości niespełna 22,8 km oraz 657 sondowań. Wykonawca na przeprowadzenie prac będzie miał 10 miesięcy – powiedział Michna.

Pozostałe odcinki trasy, na które nie wpłynęła żadna oferta, wyznaczono od Bielska-Białej Hałcnowa do Kęt (11,15 km), od Kęt do Bulowic (5,69 km), od Bulowic do Choczni (12,96 km), od Choczni do Jaroszowic (4,44 km) i od Kalwarii Zebrzydowskiej Wschód do Głogoczowa (11,61 km).

Droga ekspresowa S52 z Bielska-Białej do Głogoczowa, nazywana Beskidzką Drogą Integracyjną, ma mierzyć 61 km i przebiegać po nowym śladzie. 

Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Zostanie wybudowanych 12 węzłów - Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart