W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Jeszcze w tym roku luksusowo do Oświęcimia

Jeszcze w tym roku luksusowo do Oświęcimia

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku kierowcy będą mogli pojechać z Bielska-Białej do Oświęcimia nowym odcinkiem trasy S1.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad poinformowała, że oddanie do ruchu odcinka od Oświęcimia do Dankowic planowane jest na trzeci kwartał bieżącego roku, zaś odcinka Dankowice - Bielsko-Biała Hałcnów na kwartał czwarty. O ile nie zajdą nieprzewidziane okoliczności, pod koniec tego roku planowane jest także udostępnienie do ruchu jednej z dwóch budowanych jezdni S1 pomiędzy Bieruniem a Oświęcimiem. 

Droga S1 Bielsko-Biała – Mysłowice to 40 km drogi ekspresowej biegnącej nowym śladem. Wraz z nią powstanie też 300 m S52 na węźle Bielsko-Biała Hałcnów oraz  3,4 km obwodnicy Oświęcimia w ramach drogi krajowej nr 44. Umowy na budowę pierwszych odcinków GDDKiA podpisała w maju i sierpniu 2020 r.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa, po dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym), pięć węzłów zlokalizowanych w Hałcnowie, Starej Wsi, Brzeszczach, Woli i Oświęcimiu, a także drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz obsługujące tereny przyległe. Powstaną także dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP): Dankowice Wschód i Zachód oraz Obwód Utrzymania Drogi, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska i systemy odwodnienia i oświetlenia trasy.

Zakończenie prac dla pozostałych odcinków, od Mysłowic do Oświęcimia, i udostępnienie ich w pełnym, dwujezdniowym przekroju może nastąpić pod koniec 2026 r.

 

Tunelami na granicy jeszcze przed Bożym Narodzeniem 

Dobre wiadomości płyną także z innego odcinka budowy trasy S1, tym razem na południe od Bielska-Białej. Chodzi o 8,5 km drogi pomiędzy Przybędzą i Milówką, ostatni odcinek trasy z Bielska-Białej do granicy państwa w Zwardoniu.  Jest to najbardziej skomplikowany fragment nowej S1, którego budowa rozpoczęła się w październiku 2019 roku. Niemal połowę długości stanowią obiekty inżynierskie: dwa, dwunawowe tunele o długości 830 i 1000 m oraz prawie kilometrowa estakada. Prace wykonane są już w ponad 90 procentach i wykonawca deklaruje oddanie drogi do użytku jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. 

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart