W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Betonują tunele na trasie S1. Pojedziemy nimi dopiero w przyszłym roku

Betonują tunele na trasie S1. Pojedziemy nimi dopiero w przyszłym roku

Coraz bliżej wakacje. Wielu z nas wyjedzie na nie trasą S1 w kierunku Słowacji. Niestety, w tym roku jeszcze nie skorzystamy z nowych tuneli na odcinku Przybędza-Milówka, czyli na tzw. obejściu Węgierskiej Górki. 

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zaawansowanie prac na brakującym, 8-5 kilometrowym obcinku drogi ekspresowej S1 pomiędzy Przybędzą i Milówką osiągnęło ponad 75 proc. 

Na trasie znajdą się dwa tunele: w masywie Białożyński Groń o długości ok. 1000 metrów i w masywie Barania o długości ok. 830 metrów. W zasadzie tunele będą aż cztery, gdyż w każdym kierunku jazdy są one niezależne od siebie. Wszystkie są już wydrążone, obecnie trwa betonowanie obudowy zasadniczej tuneli. Operacja jest możliwa dzięki ogromnej, 150-tonowej stalowej konstrukcji ruchomego szalunku. Klika dni temu był on transportowany między tunelami. Ponad 3-kilmetrowy odcinek, obejmujący trzy estakady konstrukcja przebyła w 3 godziny.

W pierwszym tunelu, w masywie Barania o długości ok. 830 m, w obu nawach, betonowanie obudowy tunelu już się zakończyło. Trwają tu roboty związane z wykonywaniem kap chodnikowych. Do zakończenia prac budowlanych pozostanie wykonanie konstrukcji jezdni z betonu nawierzchniowego oraz montaż wyposażenia. Wykonawcy zaawansowanie prac szacują na ponad 65 procent.  

Ku zakończeniu zmierzają prace mostowe, których zaawansowanie wynosi ponad 95 procent. Na większości spośród 8 obiektów mostowych pozostały już tylko prace wykończeniowe i zamontowanie wyposażenia. Najwyższa i najdłuższa estakada, licząca ok. 940 metrów, powstała nad ul. Zieloną w Węgierskiej Górce.

Z kolei na prawie 70% oceniane jest zaangażowanie przy pracach drogowych. Na realizowanej inwestycji o długości 8,53 km drogowy odcinek trasy głównej ma 4,95 km długości, w tym droga dwujezdniowa – 2,30 km, a droga jednojezdniowa – 2,65 km. W ubiegłym roku zostało już wykonane 1,1 km warstwy wiążącej na dwujezdniowym odcinku zlokalizowanym między tunelami oraz 0,96 km jednojezdniowego odcinka na końcowym zakresie zadania. Powstała także jedna z łącznic na węźle Milówka o dł. 0,45 km. 

Przypomnijmy, że umowa z wykonawcami o wartości prawie 1,4 mld złotych podpisana została jesienią 2019 roku. z pierwotnym terminem zakończenia prac przypadającym 10 sierpnia 2023 r. Jednak w trakcie robót przesunięto termin dopuszczenia do ruchu całego odcinka S1 na rok  2025.

 

Foto: GDDKiA

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart