W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

BDI z kolejnym przetargiem

BDI z kolejnym przetargiem

Jeszcze w tym miesiącu ma być ogłoszony przetarg na przeprowadzenie badań geologicznych oraz wykonanie projektu budowlanego planowanej Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52 Bielsko-Biała – Głogoczów.

W kwietniu tego roku unieważniono przetarg na przeprowadzenie badań geologicznych. Przyczyną było zbyt nikłe zainteresowanie ze strony oferentów, a także zbyt drogie oferty. Tylko dwie oferty złożono w odniesieniu do jednego spośród 6 odcinków planowanej drogi, a niższa z nich przekraczała założony budżet o 70 proc. Pojawiły się nawet głosy, że wszyscy potencjalni oferenci są zaangażowaniu przy pracach związanych z Centralnym Portem Komunikacyjnym i po prostu nie mają czasu. Krakowski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który prowadzi inwestycję, zapowiedział później spotkanie z potencjalnymi wykonawcami.

Jak się dowiedzieliśmy, w ciągu dwóch tygodni ma być ogłoszony przetarg, który obejmie nie tylko przeprowadzenie badań geologicznych. – Od razu ogłoszony będzie przetarg na wykonanie projektu budowlanego. Wcześniej przetargi na te zadania miały być ogłoszone osobno – informuje Kacper Michna z krakowskiego Oddziału GDDKiA.

Przypomnijmy, Beskidzka Droga Integracyjna, czyli liczący 61,41 km odcinek drogi S52, przebiegać będzie przez tereny województw śląskiego (obszar powiatu bielskiego) i małopolskiego. Powstaje w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

Będzie to droga dwujezdniowa, o szerokości pasa ruchu 3,5 m, natomiast pasa awaryjnego – 2,5 m. Szerokość poboczy ma wynosić 1,8-2,3 m. W ramach budowy BDI ma powstać m. in.: 25 mostów, 66 wiaduktów, 13 estakad, ściana oporowa o długości prawie 216 m, 13 przepustów i przejść dla zwierząt oraz 18 przepustów drogowych. Trasę podzielono na 6 odcinków, z których pierwszy, długości 11,15 km, połączy węzeł Bielsko-Biała Hałcnów z węzłem Kęty. W sumie powstanie 12 węzłów: Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina. 

Ciągle jednak nie wiadomo, kiedy ruszy budowa, chociaż już w 2018 r. wydana została prawomocna decyzja środowiskowa. GDDKiA zapowiada, że Beskidzka Droga Integracyjna powinna być gotowa między 2030 a 2033 rokiem. To kolejny podawany termin, warto bowiem tylko przypomnieć, że w 2010 r. GDDKiA zapewniała, że BDI będziemy jeździć już w 2014 r.

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart