W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Urząd słyszy niesłyszących

Urząd słyszy niesłyszących

Od pewnego czasu w Urzędzie Miejskim funkcjonuje system obsługi interesantów słabo słyszących lub niesłyszących. Warto, by wiedzieli o nim nie tylko bezpośrednio zainteresowani.

Urzędnicy zachęcają by wizytę w Urzędzie Miejskim zacząć od Biura Obsługi Interesanta, które znajduje się na parterze budynku przy placu Ratuszowym 6 (naprzeciw głównego Ratusza), po prawej stronie od wejścia głównego. Do obsługi osób niepełnosprawnych przeznaczone jest pierwsze stanowisko w BOI. Dyżurujący tam pracownicy Ratusza udzielają informacji potrzebnych do załatwienia danej sprawy i kierują do właściwego miejsca, czyli innego stanowiska Biura lub wydziału, który zajmie się sprawą. Jeśli już tam osoba z ograniczeniami słuchu będzie potrzebowała pomocy w porozumiewaniu się, Urząd zapewni jej kontakt z tłumaczem języka migowego (osobisty lub przez videopołączenie).

Osoba głuchoniema może też zwrócić się bezpośrednio do tłumacza języka migowego (SMS lub mail). Poniżej podajemy dane kontaktowe do tłumaczy, z którymi współpracuje Urząd Miejski:

– Ewa Kaliniewicz: SMS - telefon 722 367 940, e-mail: kaliniewicz@poczta.fm
– Adam Pilecki: SMS - telefon 512 805  922,  e-mail: adaspilecki@wp.pl
– Maciej Pilecki: SMS - telefon 696 748 297, e-mail: j_m.pilecki@onet.eu

Warto pamiętać, że nie zawsze wizyta w UM jest niezbędna. Wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem internetowej platformy ePUAP. W Bielsku-Białej działa też aplikacja Zgłoszenia.BB, dzięki której można przekazać odpowiednim służbom miejskim informację czy wniosek o interwencję w sprawie np. stanu ulic i chodników, oświetlenia, przypadków wandalizmu czy wszystkich innych spraw, które budzą niepokój. 

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart