W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Mamuty z Bielska-Białej dla szwedzkiej armii

Mamuty z Bielska-Białej dla szwedzkiej armii

W lutym br. Szwedzkie Siły Zbrojne podpisały umowę ramową z bielską firmą Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. na zakup ciężkich holowników samochodowych (w polskiej nomenklaturze militarnej: kołowych wozów zabezpieczenia technicznego). Po Arabii Saudyjskiej i Czechach to kolejny sukces eksportowy Szczęśniaka. 

Szwedzkie zamówienie opiewa na dziesięć pojazdów, a dostawy mają się zacząć jeszcze w tym roku. Pierwszy demonstracyjny egzemplarz przejdzie testy i badania, w wyniku których zostanie ustalona ostateczna konfiguracja pojazdów. Umowa ramowa o wartości ok. 230 mln zł będzie obowiązywać przez cztery lata.  

Należy się spodziewać, że pojazdy dla szwedzkiej Armen będą bazować na Kołowym Wozie Zabezpieczenia Technicznego Mamut, który znajduje się w ofercie bielskiej spółki. KWZT Mamut bez sukcesu był oferowany polskiej armii, znalazł za to nabywców w Arabii Saudyjskiej i Czechach. Z cała pewnością dotychczas stosowane podwozie firmy Tatra zostanie zastąpione ciężkim pojazdem 8x8 z fabryki Scania. 

Co wiemy o szwedzkim zamówieniu? Pojazd będzie dysponował silnikiem o mocy 520 KM a kabina pomieści trzyosobową załogę. Główne wyposażenie to żuraw o udźwigu 20 t i wyciągarki firmy Sepson o sile uciągu 20 ton na każdą ze stron pojazdu. Oprócz tego w skrytkach pokładowych znajdzie się ponad 200 specjalistycznych narzędzi. Pojazd ma być zdolny do holowania na tylnym odchylanym ramieniu wszystkich typów kołowych pojazdów Armen. 

 

foto: Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart