W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Złote Łany

Linia „20” nie dojedzie na Os. Langiewicza

Linia „20” nie dojedzie na Os. Langiewicza

Na prośbę jednego z radnych Wydział Komunikacji UM analizował przedłużenie kursu autobusu linii „20” do Os. Langiewicza. Odpowiedź nie pozostawia złudzeń: „dwudziestka” będzie tak jak do tej pory kończyć bieg na Złotych Łanach.

Linia autobusowa nr 20 to popularny środek transportu dla mieszkańców wschodniej części miasta, których obowiązki zawodowe związane są z fabrykami, funkcjonującymi w strefie przemysłowej w Wapienicy. Końcowe przystanki tej linii to Park Przemysłowy ABB Wapienica oraz pętla autobusowa na ul. Jutrzenki na Złotych Łanach. Na wniosek jednego z mieszkańców radny Maksymilian Pryga (Klub Jarosława Klimaszewskiego) napisał w tej sprawie interpelację. 

Z odpowiedzi udzielonej przez zastępcę Prezydenta Miasta Piotra Kucię wynika, że wniosek radnego został uznany za bezzasadny. Zaproponowane przez radnego rozwiązanie wiąże się ze wzrostem wymiaru pracy przewozowej (wozokilometry) o ok. 49 tys. wzkm/rok i wzrostem kosztów funkcjonowania linii o ok. 582 tys. zł brutto/rok. 

Przedłużenie linii „20” na Os. Langiewicza Działanie – przy zachowaniu obsługi linii przez cztery pojazdy w dni robocze – spowodowałoby konieczność całkowitej zmiany rozkładu jazdy linii, co w efekcie przełożyłoby się na zmniejszenie częstotliwości kursowania autobusów. 

Obecnie osiedle Langiewicza jest obsługiwane przez 5 innych linii autobusowych: 15, 22, 23 i 34 (kursy z przystanku „Osiedle Langiewicza”) oraz linię nr 4 (kursy z przystanku „Langiewicza Basen”). Na odcinku pomiędzy Osiedlem Langiewicza, a Osiedlem Złote Łany autobusy odjeżdżają w takcie ok. 5-10 minut w godzinach szczytów komunikacyjnych oraz 10-20 minut poza szczytami. Według prezydenta Kuci umożliwia to pasażerom z Os. Langiewicza dojazd i powrót na pętlę „Osiedle Złote Łany” (początkowy przystanek linii nr 20) i sprawną przesiadkę na „20” w kierunku Wapienicy. Tym bardziej, że na kluczowym odcinku, o którego przedłużenie występował radny, odbywa się dziennie ponad 100 kursów, które – według danych MZK – „wykazują bardzo niskie napełnienia” (czyli autobusy jeżdżą prawie puste). 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart