W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Ekologicznie, wygodnie i szybko

Ekologicznie, wygodnie i szybko

Coraz więcej mieszkańców powiatu bielskiego korzysta z usług Komunikacji Beskidzkiej. W 2023 roku spółka przewiozła 4,5 mln osób. To o 600 tys. więcej, niż rok wcześniej.

Komunikacja Beskidzka systematycznie odmładza tabor. W ubiegłym roku na trasy powiatu wyjechały  cztery nowe, niskoemisyjne autobusy. Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny, właściciel przewoźnika, kupił wówczas pojazdy marki Solaris dzięki dofinansowaniu w wysokości 4 mln zł z rządowego programu Polski Ład. Brakującą kwotę, ponad 1,6 mln zł, dołożyły samorządy, członkowie Beskidzkiego Związku Powiatowo - Gminnego.  

Obecnie Komunikacja Beskidzka zamierza kupić sześć nowych autobusów klasy midi. Na ogłoszony przetarg wpłynęły dwie oferty.  Seweryn Kobiela, przewodniczący Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego, właściciela przewoźnika, zapowiedział że rozstrzygnięcie powinno nastąpić jeszcze w marcu. Dodał, że obecnie KB posiada 127 autobusów i jest to liczba wystarczająca. – Nie będziemy powiększali floty. Nowe pojazdy zastąpią te najbardziej wysłużone – podkreślił.  

Na zakup autobusów przeznaczono 9 mln zł. Z tego 6,4 mln zł to dofinansowanie z rządowego programu Polski Ład. Autobusy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe. Napędzane silnikami dieslowskimi spełniającymi normę czystości spalin Euro 6. Dostawa ma nastąpić w ciągu 180 dni. Obaj producenci zadeklarowali, że autobusy będą gotowe już w 150 dni. 

Obie oferty przekroczyły jednak kwotę przeznaczoną przez Związek na kupno nowych pojazdów. Solaris Bus&Coach zaproponował 9,48 mln zł oraz dwuletnią gwarancję. Daimler Buses Polska chce 10,53 mln zł, ale okres gwarancji jest czteroletni. – Musimy się zastanowić, jakie kroki podjąć: czy będzie zgoda zarządu i zgromadzenia, by zapłacić więcej i wybrać dostawcę, czy też przykładowo kupimy o jeden autobus mniej, żeby zmieścić się w zaplanowanych 9 mln zł – powiedział  Kobiela. Nie jest także wykluczone, że przetarg zostanie unieważniony.

Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny tworzy 11 samorządów: wszystkie gminy powiatu bielskiego oprócz Czechowic-Dziedzic, Kety oraz powiat bielski. Przewozy realizuje poprzez Komunikację Beskidzką, w której posiada 100 procent akcji. 

Najstarsze autobusy, jakie posiada przewoźnik, pochodzą z początku XXI wieku. W 2019 roku zakupiono 26 Solarisów napędzanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Trzy lata później na drogi wyjechało sześć używanych mercedesów na gaz, które kupiono w Austrii.

Komunikacja Beskidzka S.A. powstała 1 marca 2021 roku. Wcześniej pasażerowie korzystali z usług PKS Bielsko-Biała. Właścicielem 100 procent akcji został Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny, założony w celu prowadzenia transportu publicznego w powiecie. 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart