W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Będzie rondo, ścieżki rowerowej - nie będzie

Będzie rondo, ścieżki rowerowej - nie będzie

Budowa osiedla mieszkaniowego na terenach dawnej Befamy (między ul. Michałowicza i Rejtana) wymusza także przebudowę infrastruktury drogowej, by podołała ona zwiększonemu ruchowi samochodowemu. Tym bardziej, że dolny odcinek ul. Michałowicza już teraz często jest zakorkowany. 

Obecnie staraniem i na koszt inwestora prywatnego opracowywana jest dokumentacja projektowa przebudowy układu komunikacyjnego w tym rejonie miasta. Projekt powstaje w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje rozbudowę ul. Michałowicza na odcinku od ul. NMP Królowej Polski do ul. Młyńskiej oraz fragmentu ulicy Tadeusza Rejtana. Drugi etap dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Partyzantów z ul. Michałowicza i ul. 1 Maja. 

W trakcie prac projektowych wypracowano rozwiązanie polegające na zamianie obecnego skrzyżowania sterowanego sygnalizacją świetlną na rondo turbinowe, które znamy m.in. z Hulanki czy okolic Sfery. Główną zasadą tego rozwiązania komunikacyjnego jest to, że ruch na konkretnych pasach ronda nie przecina się i od samego wjazdu na rondo turbinowe pojazdy kierowane są na właściwy wylot – prawy pas prowadzi do pierwszego zjazdu, lewy do kolejnych. 

Zmianie ulegnie także przekrój drogowy ul. Michałowicza z obecnego dwupasowego na trójpasowy z dodatkowymi pasami skrętnymi. Dodatkowo na ul. Michałowicza ma powstać  przystanek autobusowy, który zlokalizowany na nowym pasie ruchu pozwoli uniknąć zatorów podczas postoju autobusów. 

Zdaniem władz miasta przebudowa skrzyżowania możliwa będzie dopiero po innych przedsięwzięciach w zakresie rozbudowy układu komunikacyjnego miasta, w tym budowy ul. Nowopiekarskiej, centrum przesiadkowego w okolicach dworca PKP, a także uspokojenia ruchu na ul. 3 Maja. Wygląda więc na to, że inwestycja drogowa to melodia przyszłości, tymczasem prace przy budowie osiedla już zostały przez dewelopera rozpoczęte. 

Przy okazji radny Paweł Korzondkowski (PiS), który sugerował możliwość poprowadzenia wzdłuż ul. Michałowicza ścieżki rowerowej zamiast dodatkowego pasa dla samochodów (pisaliśmy o tym tutaj), otrzymał odpowiedź negatywną na swoją interpelację. Jak poinformował radnego wiceprezydent Przemysław Kamiński, rozwój dróg dla rowerów w mieście jest regulowany przez politykę rowerową, która została przyjęta w 2022 r. Zarządzeniem Prezydenta Miasta. Dokument ten został opracowany w ścisłej współpracy ze środowiskiem rowerowym, definiując najważniejsze z punktu widzenia ruchu rowerowego korytarze komunikacyjne. Ze względu na znaczne pochylenie ulicy Michałowicza oraz ograniczoną szerokość pasa drogowego dokument ten nie przewiduje wykonania ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Michałowicza. 

 

Foto: Google Maps

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart