W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
GospodarkaBB

Będą pytać o centrum przesiadkowe

Będą pytać o centrum przesiadkowe

Dziś i jutro przeprowadzone zostaną badania związane z planowaną budową węzła przesiadkowego komunikacji publicznej. Bielszczanie i odwiedzający miasto goście przepytywani będą przez ankieterów o opinie w sprawie tej inwestycji.

Badanie przeprowadzone zostanie przez ankieterów Stowarzyszenia Nostra na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej. Obejmować będą: pomiar natężenia ruchu pojazdów, pieszych i kolejek na wybranych skrzyżowaniach w okolicy dworca kolejowego i autobusowego, pomiar czasu przejazdu autobusów na wyznaczonych trasach i badania parkowania (w tym liczbę pojazdów na parkingach, czas parkowania oraz miejscowości, w których pochodzą parkujące pojazdy). 

Przeprowadzone zostaną także badania ankietowe pasażerów na ustalonych przystankach publicznego transportu miejskiego i dworcu kolejowym Bielsko-Biała Główna. Ankieterzy pytali będą przechodniów o ich zachowania i potrzeby związane z korzystaniem z komunikacji publicznej. Organizatorzy akcji proszą o współpracę z ankieterami i udzielenie odpowiedzi na kilka pytań ze specjalnej, krótkiej ankiety.

 Celem badania jest poznanie zachowań komunikacyjnych bielszczan oraz osób spoza miasta korzystających z obecnego obszaru dworca autobusowego i kolejowego oraz przystanków komunikacji publicznej. Zebrane dane zostaną wykorzystane przez opracowaniu ostateczny projekt centrum przesiadkowego.

 

Przypomnijmy: węzeł przesiadkowy wraz ze strefą obsługi pasażerów ma zostać wybudowany w rejonie głównego dworca kolejowego. Teren ten ma się zmienić nie do poznania. Inwestycja ma obejmować budowę nowego budynku obsługi pasażerskiej i usługowego, dworca autobusowego, parkingu wielopoziomowego oraz centrum zarządzania ruchem z częścią administracyjną, socjalno-biurową i garażową. Przebudowane zostaną w tym rejonie ulice: Warszawska, Piastowska i 3 Maja. Istniejąca kładka nad torami ma zostać rozebrana, a w jej miejscu przewidziano nową, łączącą ul. Warszawską i Podwale – niezadaszoną w części nad ul. Warszawską i zadaszoną nad torami, z windami, schodami i chodnikami ruchomymi. Planuje się też utworzenie między ulicą Warszawską a dworcem PKP terenów zielonych o charakterze dużego ogrodu z alejami spacerowymi. Kolejne tereny zielone (parki kieszonkowe) powstać mają  między projektowanym budynkiem obsługi pasażerskiej a ul. Podwale oraz  między ul. Okrzei a budynkiem przy Podwalu 43.

Zgodnie z opracowaną na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg koncepcją prace podzielono na dwa etapy. Pierwszy z nich ma zostać zrealizowany do 2027 r. Obejmuje zagospodarowanie wschodniej strony stacji – budowę obiektu obsługi podróżnych i dworca autobusowego od strony ulicy Okrzei. W tym etapie przewidziano także budowę nowej kładki pieszo-rowerowej oraz przebudowę ul. Warszawskiej, na której powstać ma rondo.
Drugi etap będzie realizowany po 2027 r. lub w momencie modernizacji linii kolejowej. Obejmuje on budowę parkingów przesiadkowych przy Warszawskiej i ul. Podwale, budowę drugiej kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic Dubois i Sixta z zejściami na perony, a także budowę drogi pieszo-rowerowej wzdłuż linii kolejowej – łączącej wyjście z tuneli pod peronami z ul. Dubois.

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart