W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
KulturaBB

Moniuszko na nowo

Moniuszko na nowo

Niezwykły koncert miał miejsce wczoraj w Bielskim Centrum Kultury im. Marii Koterbskiej. Zainaugurował on 27. Festiwal Kompozytorów Polskich im. H.M. Góreckiego. Bohaterem, a zarazem patronem tegorocznego Festiwalu jest Stanisław Moniuszko.

W koncercie Moniuszko na nowo wystąpili artyści raczej nie kojarzeni z repertuarem klasycznym, lecz taka była idea wydarzenia. Na scenie pojawili się m. in. Kasia Moś, Dorota Miśkiewicz i Janusz Radek wspólnie z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej pod dyrekcją Macieja Tomasiewicza i z towarzyszeniem sekcji rytmicznej (Paweł Tomaszewski – fortepian, Marek Podkowa – saksofon, Przemysław Hanaj – gitary, Michał Kapczuk – bas, Paweł Dobrowolski – perkusja). Zaprezentowali oni zupełnie nowe aranżacje znanych pieśni Moniuszki. Kilkanaście utworów zaaranżowali Paweł Tomaszewski, dziekan Wydziału Rozrywki i Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, Mateusz Moś i Mateusz Kołakowski. Projekt miał swoją premierę w 2019 roku w ramach Roku Moniuszki.

W ramach eksperymentu w programie koncertu znalazły się słowa jednej z najsłynniejszych pieśni Stanisława Moniuszki Po nocnej rosie. Pod koniec koncertu publiczność miała okazję poprzez wspólny śpiew czynnie wziąć udział w tym „uwspółcześnianiu” kompozytora, co też z pewnością było nawiązaniem do filmu promującego tegoroczny festiwal, w którym Stanisław Moniuszko, w którego postać wcielił się Tomasz Lorek, odwiedza współcześnie Bielsko-Białą.

 

Fot. Lucjusz Cykarski, FB Bielskie Centrum Kultury

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart