W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

W Bielsku-Białej mamy flagową szkołę Google

W Bielsku-Białej mamy flagową szkołę Google

Bardzo często nowoczesne technologie są dla szkół problemem. Nauczyciele nie wiedząc jak je wykorzystać, wolą o nich na lekcjach po prostu zapomnieć. Przykładem nowoczesnego korzystania ze współczesnej technologii są bielskie Dwujęzyczne Szkoły im. Władysława Kopalińskiego, jedna z siedmiu szkół referencyjnych Google w Polsce.

Impulsem do innowacji najczęściej są konkretni ludzie, którzy potrafią swoją pasją zarazić współpracowników. W przypadku szkół „Kopalińskiego” byli to bracia Przemysław i Piotr Szlagorowie, nauczyciele matematyki i informatyki. Już w 2011 roku, a więc prawie 10 lat przed pandemią, która wprowadziła w tym zakresie rewolucyjne zmiany w polskim szkolnictwie, bracia Szlagorowie zaczęli w szkole używać Google Workspace – narzędzia, wspierającego zdalne nauczanie. Nie zrobili jednak tego po to, aby zastąpić tradycyjne lekcje. Technologię postanowili wykorzystać do uatrakcyjnienia i urozmaicenia swoich zajęć oraz lepszej komunikacji z uczniami.  – Uczeń może np. napisać do mnie wiadomość z problemem z zadaniem domowym i dostać pomoc w postaci informacji zwrotnej – mówi Przemysław Szlagor. 

Pomysł spodobał się nie tylko podopiecznym, ale także innym nauczycielom „Kopalińskiego”, którzy z dobrodziejstw techniki zaczęli korzystać na lekcjach swoich przedmiotów. Warto podkreślić, że nie tylko tych ścisłych, ale także humanistycznych, chociażby języka polskiego. 

Bracia Szlagorowie z czasem zostali Certyfikowanymi Trenerami Google (w Polsce poza nimi jest jeszcze 4 takich trenerów) i konsekwentnie, za zgodą i pomocą władz szkoły, rozszerzali stosowanie Google w Kopalińskim. Wszyscy nauczyciele placówki uzyskali certyfikat Edukatora Google na poziomie 1. Dla tych, którzy chcą uzyskać certyfikat na poziomie drugim dyrekcja Kopalińskiego refunduje kurs przygotowawczy do egzaminu. Dzięki takiemu zaangażowaniu w roku 2022 Dwujęzyczne Szkoły im. Kopalińskiego zostały jedną z dwóch pierwszych szkół referencyjnych Google w Polsce. Obecnie status taki posiada w całym kraju 7 szkół.

– Korzyści z bycia szkołą referencyjną Google są ogromne. Mamy dostęp do najnowszych technologii i narzędzi, które pomagają w tworzeniu bardziej innowacyjnych i interaktywnych lekcji. Na bieżąco otrzymujemy wsparcie od Google w zakresie szkolenia nauczycieli i rozwoju umiejętności cyfrowych – cieszy się Piotr Szlagor, dziś jeden z wicedyrektorów „Kopalińskiego”.

W szkole działają obecnie już 3 pracownie Chromebooków - komputerów zaprojektowanych przez Google do wykorzystania w celach edukacyjnych. – Najnowsza pojawiła się przed feriami – cieszą się bracia Szlagorowie i uzupełniają –  Każda pracownia składa się z 22 komputerów, z ekranami dotykowymi i rysikami, które wspomagają nauczanie matematyki, przedmiotów ścisłych i nierzadko są również wypożyczane jako pomoc przez nauczycieli np. języka polskiego, czy edukacji wczesnoszkolnej.

Wykorzystanie systemu nie tylko uatrakcyjnia lekcje oraz poprawia komunikację, ale także wpływa korzystnie na środowisko. W szkole zdecydowanie zredukowano zużycie papierowych kserówek na rzecz materiałów udostępnianych na Google Classroom. Takie rozwiązanie ma też inne korzyści: – Uczniowie mają notatki zawsze pod ręką w swoim telefonie komórkowym lub komputerze w domu. Nie muszą martwić się, że je zgubią – mówi Piotr Szlagor. – Materiały udostępniane online są też wygodne dla osób, które są nieobecne w szkole – dodaje Przemysław.

Nauczyciele Dwujęzycznych Szkół im. Kopalińskiego otwarci są na współpracę w innymi szkołami. Swoimi doświadczeniami z korzystania z narzędzi Google dzielą się z innymi placówkami edukacyjnymi, nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Daje to możliwość propagowania najlepszych praktyk w zakresie edukacji z wykorzystaniem najnowszych technologii. Najbliższą okazją do zaprezentowania dokonań szkoły będzie konferencja poświęcona cyfrowym narzędziom Google w szkole, którą „Kopaliński” organizuje 22 marca. Więcej o samej konferencji, nad którą nasza redakcja objęła patronat medialny, napiszemy na LuBBie.pl już niebawem.

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart