W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

S1 coraz bliżej

S1 coraz bliżej

Ruszyły prace na kolejnym odcinku drogi ekspresowej S1. Wojewoda Śląski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) od Bierunia do Oświęcimia.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje, że ostatni oczekujący na decyzję ZRID odcinek od Mysłowic do Bierunia otrzyma ją w październiku. Wtedy też budowa będzie już prowadzona na wszystkich odcinkach od Mysłowic do Bielska-Białej.

Jak informuje GDDKiA, opóźnienie w otrzymaniu decyzji ZRID na odcinek od Bierunia do Oświęcimia wynikło z przedłużających się procedur administracyjnych, obejmujących uzyskanie decyzji wodnoprawnej oraz uprawomocnienie się decyzji środowiskowej. Koszt budowy tego odcinka wyniesie ponad 212 mln zł. Zakończenie planowane jest na trzeci kwartał 2026 r.

Dzięki inwestycji powstanie na tym odcinku dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 2,9 km. Dodatkowo powstanie również odcinek drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) w ciągu DK44 o długości ok. 2,7 km, czyli obwodnica Bierunia, a także dodatkowa jezdnia dla ruchu lokalnego, która połączy węzeł Bieruń z układem ulicznym miasta. Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag.

Również w trzecim kwartale 2026 r. planowane jest zakończenie całości 40-kilometrowej inwestycji, która połączy Bielsko-Białą z Mysłowicami. Do Oświęcimia drogą długości 27 km dojedziemy wcześniej. – Dwa odcinki, które połączą Bielsko-Białą z Oświęcimiem, zgodnie z planem zostaną oddane do użytku w roku przyszłym, w drugim lub trzecim kwartale – informuje Szymon Haczyk z katowickiego oddziału GDDKiA.

 

Foto: GDDKiA

 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart