W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Plan dla Aglomeracji Beskidzkiej

Plan dla Aglomeracji Beskidzkiej

Prace na dokumentem trwały dwa lata. Najpierw Rada Miejska w Bielsku-Białej, a teraz Rada Powiatu Bielskiego jednogłośnie przyjęły Plan Zrównoważonej Mobilności dla Aglomeracji Beskidzkiej 2040+. Dokument otwiera możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych, które będą mogły być przeznaczone na nowe autobusy lub centra przesiadkowe.

W trakcie 24 miesięcy intensywnych prac przeprowadzane były m.in. społeczne konsultacje w tej sprawie.

- Co ważne, przyjęty plan łączy nas stwarzając możliwości porozumień między samorządami do realizacji wspólnych celów. Mam nadzieję, że w końcu wybudujemy główne centrum przesiadkowe w Bielsku-Białej. Jako radni powiatowi od dawna podkreślamy, jakie ma to znaczenie dla dostępności komunikacyjnej do naszego powiatu – powiedział Andrzej Płonka, starosta bielski.

Paweł Niklewicz, dyrektor biura stowarzyszenia Aglomeracja Beskidzka podkreślił, że Plan Zrównoważonej Mobilności dla Aglomeracji Beskidzkiej 2040+, to obok innego dokumentu - Programu Rozwoju Subregionu Południowego - drugi z wymogów Komisji Europejskiej, by móc starać się o pieniądze unijne.

W przyjętym przez radnych miejskich i powiatowych opracowaniu znalazły się m.in. budowa węzła bielskiego z nowym dworcem autobusowym i północna śródmiejska obwodnica Bielska-Białej, która będzie de facto doprowadzać do niego. - Same te 2 projekty, to ponad 120 mln euro. Do tego budowa węzłów przesiadkowych, m.in. na terenie powiatu bielskiego w gminie Wilkowice i rozbudowa centrum przesiadkowego w Szczyrku - podkreślił Niklewicz.  

Plan mobilności do 2040 r. zakłada również stworzenie sieci tras rowerowych na terenie subregionu południowego. – W przypadku powiatu bielskiego będą to 2 istotne krzyżujące się trasy: trasa krajowa nr 17, biegnąca z północy na południe w kierunku jeziora Żywieckiego (docelowo biegnąca na Słowację) oraz trasa 604, biegnąca z zachodu na wschód od Cieszyna przez Jaworze, Bielsko-Białą i Kozy – wyjaśnił dyrektor biura Aglomeracji Beskidzkiej.

Aglomerację Beskidzką tworzy 41 samorządów z subregionu południowego województwa śląskiego. 

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart